SENANG CARI

20 November 2010

MAIN PATUNG

salam..
sapa tak pernah tengok binatang ni????kesiaaaannnn....

saya panggil dia ni patung..ada yg sebut pepatung.nama saintifik tak ingat dah.sila google sendiri.masa kecik2 dulu saya suka main patung ni....(anak patung tak suka).main dgn cousins.rumah saya kat tepi sawah padi.so takdak masalah nak dapat patung ni.ada macam2 kaler.kebanyakan kaler hijau.tapi bila jumpa kaler merah macam ni memang berebut2 nak tangkap.patung ni besar jugak.kalau masa tangkap tu dok pegang ekor dia lama2 mmg dia akan gigit tangan kita.so bila dah dapat kena cepat2 pegang kat sayap.kemudian ikat ekor dia dengan tali rafia.tali tu kena belah2 bagi nipis.barulah ringan sikit.panjang agak2 dalam 2 kaki.

bila dah ikat kat ekor dia kami lepaskan patung ni bagi dia terbang semula.tapi dah ada tali kat ekor manalah dia boleh terbang tinggi @ laju kan.bila dia terbang tu pakat2 hambat & tangkap tali tu balik...gila menyiksa haiwan sungguh....tapi takdak pulak orang dewasa yg larang.depa senang hati kot sebab budak2 ni tak kacau kat rumah.
budak2 la ni ada dak main macam ni?heh...confirm takdak.balik2 dok main anak patung barbie tu lah..samalah macam anak saya tu..habis sepah rumah.

7 comments:

Kujie said...

main juga.....tapi masa tu tak fikir kejam pun..hehe

kesian , kan

makdara TERdiva said...

saya panggil benda ni cakcibo..hehe!

budak2 skrg dah x main dah benda2 ni lg..agaknye tak tau pun pepatung ni ape..

Lelaki Ini said...

pepatung sgt cumel!

h4ni3 said...

waaaa.. kejamnyeeee
memang layak jadi dokter! hehehe

ieda said...

kujie..
tau seronok ja kan?

MDT..
terbalikkan jadi cicakbo..hehe

LI..
mata dia menakutkan...cuba perati betoi2.

h4ni3..
adakah kamu jugak begitu???hahaha

kakyong said...

kakyong dulu pun suka main pepatung ni.. kat tempat kami panggil cakcibor.. ;)

DrSinga said...

uih!!!!
kejam korang!!!!
.
.
(saya... bakar semut dengan kanta pembesar!)
:)