SENANG CARI

17 October 2010

KENANGAN BERSAMA ABAH

salam..
beberapa minggu yg lepas masa sembang2 dlm kereta tiba2 husband bangkitkan isu ni...
hbby : syg perasan tak gambar kawen kita takdak satu pun gambar abah?
saya : ya lah kan?
hbby : masa kenduri rumah ayg pun takdak.
(bunyi macam sedih ja)
saya : masing2 kalut.langsung tak pikiaq nak ambik gambar ramai2.
hbby : hmmm..

masa belek2 gambar kenduri saya terjumpa gambar ni.ada pun muka arwah abah...elok ja dia paling muka menghadap kamera.kebetulan di hujung sebelah kanan adalah bapa saya.
ini satu2nya gambar arwah abah masa kenduri kahwin kami.


3 comments:

Anonymous said...

kenangan yang terlipat kemas dalam ingatan...meski masa meninggalkan jauh...sebaik nama itu muncul...sejenak termangu sepertinya baru menerima berita kepergiannya...

kepergian satu nama yang sebesar tiap kiraan hayat diri..
pengorbanan tidak ternilai meski pada tiap kiraan luka di hatinya...
satu nama yang akan di bawa diri sehingga tercatat pada tanda tinggalan yang terakhir...

meski tiada lagi dapat berbicara...tiada lagi jua senyum tawa...dan tidak jua lagi kelihatan..tangkasnya kelibat mencari rezeki di bumi Allah...tapi...diri cukup sedar...sedayanya diri akan menjaga amalan..menjaga juga tiap kata...untuk mu..

al-fatihah...

Wallahu'alam...

DrSinga said...

saya pun baruu jadi anak yatim jugak...
saya rindu ayah saya...
*kesat air mata*
mari kita kirimkan Al-Fatihah kepada mereka..

en_me said...

kasih mak membawa kesyurga,
kasih abah takdok tolok bandingnyerr.. alfatihah wat abah ittewww