SENANG CARI

21 October 2010

HENDAK SERIBU DAYA

salam..
saya selalu belek kartun JURAGAN kat Harian Metro.walaupun kadang2 ulang kartun yg sama tp biasanya kartun2 tu ada mesej yg jelas.
macam yg ni...
lawak...tapi jelas kan?
hendak seribu daya.tak hendak seribu dalih.

cuba kira:
anggaran harga RM8 sekotak (lebih kurang)
mula merokok umur 20 thn.sehari sekotak.lepas 15 thn.....
8 x 30 (hari) x 12 (bulan) x 15 (thn) = RM43 200......
kalau simpan  RM8 sehari secara tetap macam beli rokok tu,masa umur 35 thn dah boleh simpan banyak tu.....3 kali pi Mekah.

kalau harga sekarang ni...RM10 sekotak...
lagi 15 thn boleh dapat RM54 000.

tu baru harga rokok.belum kira lagi bil2 perubatan yg berpunca dari merokok....kalau kena kanser lagilah berganda2.yang dah ada anak pula kena kira bil2 anak lagi...

from google

berbaloi ka dgn nikmat yg tak seberapa tu?????

6 comments:

mamaaerish@eb said...

ssh nk komen gini... ;p

SURIA AMANDA said...

kepada perokok...sedar2 la...

INTANKUTERPILIH said...

meman tak berbaloi...membazir duit utk yg tak berfaedah...

Pnut said...

wahhhh kena letak kat FB, leh share dan tag husband

DrSinga said...

kalau dah tegar tu... (macam laki aku...) takda makna nya semua kalkulation ini...

ieda said...

eb...
boleh komen apa2 saja...hihi

lisa...
tapi depa susah nak sedar

intan..
cuba suruh depa bakar duit tu in real...agak2 depa nak kata apa?

pnut...
sila....sila....jgn malu2...

drsinga...
dia tau tapi buat2 tak tau...kan?