SENANG CARI

29 October 2010

ADA IDEA TAK?

salam..
ada tips tak macam mana nak potong kuku budak kecik
yg mmg tak suka kukunya dipotong??
seksa betoi nak potong kuku budak ni.dahla cepat panjang.
seminggu kena potong dua kali.
sekarang ni mmg potong waktu dia tidur.tupun kena timing juga.kalau waktu pagi mmg tak boleh sb dia mudah terjaga.kena buat malam2 masa dia tgh nyenyak.
masalahnya umie dia selalu terlupa.

tengoklah kuku bambam yg panjang ni...
sib baik tak hitam.kalau hitam mmg riuh ja mulut dia suruh kita bersihkan.
nak potong tak bagi...ishhh..
merah kat dahi sb calar kena garu.
(yg ni gambar lama tapi bila kuku panjang mmg mcm nilah jadinya...luka sana sini sb menggaru)

9 comments:

makdara TERdiva said...

samalah dengan si akim..pantang org pegang jari dia..

tapi kena pujuk rayu sampai dia nak..tp jenuhla..nak marah2 pun x guna sbb kesian..

Syahida said...

potong masa dia tidur??

Rizziela said...

biasanya saya nak potong ..saya cakap mcm ni

Eiee..kotornya kuku Haziq...dirtyla...jom..mummy buang taik tu..kotorlah..

Dia pun sama sibuklah nak tengok kuku dia..masa tu lah saya ptong..tp kadang2 cepat ajer mulut dia jawab..dah..dah

mamaaerish@eb said...

eb ckp... eee yeyek... byk kuman la... jom kiter ptg... ;p

shafida said...

ehehheheh...biasala budak2 nie kan...
anak saya asmak yang 1tahun 5 bulan tu pun gitu jugak..
xder daa cara lain melainkan masa dia nyenak tido..hehehehe
memang mamanya lupa ajer selalu..nak hantar anak nursery baru teringat..hai malunya kat pengasuh..nanti dikata malas jaga anak...heheheehheeh

Zaitun said...

Salam...Rasanya waktu tidur ajelah masa yang sesuai.
kak Zai dah ada rumahn baru,jemputlah ke
mamasya2.blogspot.com

darkbatman said...

potong kuku budak2 mmg susah.. kene cr upah yg best bru sng kan?

DrSinga said...

psssssst..
rasuah eh... upah konetto satu..!!

Min said...

alolo comeynya nabila... takat ni waktu tidur la yg tebaik...:)