SENANG CARI

18 August 2010

LAMBANG APA NI???

salam.
pernah nampak tak lambang ni?

mungkin ramai yg tau tapi saya mmg tak pernah tau..pagi td nampak kat page YAHOO.
rupanya ni salah satu ikon yg kena ada kat dalam kereta kita..kat tempat ikon minyak...temperature bagai tu.dah jadi wajib utk kereta 2008 ke atas....patut tak tau..kereta saya lahir sebelum tu.ikon ni adalah umtuk tekanan tayar kereta.bila tekanan dalam salah satu tayar berkurang 25% drp yg disyorkan oleh pengeluar tayar ikon ni akan berkelip.senangkan...takyah pi belek2 tayar.saya selalu tak perasan tayar kereta takdak angin.selalu org lain kena bgtau.bila angin kurang kereta jd tak balance,berat & banyak guna minyak.bunga tayar pun rosak.

tapi tak pasti plk yg ni utk guna angin @ gas @ dua2 pun boleh...
satu kereta saya tayarnya guna gas.
beza gas dgn angin biasa....kata hbby kalau guna gas bila tayar bocor spt terkena paku dsb dia tak terus mengempis..so selamatlah.saya tak tau benda2 ni...drive jer janji selesa..hehe

5 comments:

SURIA AMANDA said...

x pernah amik tau pun..selalu bawak jer keta

Kauthar said...

uisshh..rasanya kereta saya tkde icon ni..nak kena tgk blk ni :)

Zaitun said...

Kak Zai tak banyak tahu pasal kereta,selalunya hubby yang siapkan,pandu kereta bolehlah.

Noina said...

kak ieda..ina rasa mcm tak boleh nak siar la entry tu..takut nury saman.hehe..klu ina private mesej je kat akak leh.. :)

ieda said...

kauthar..
ni utk keluaran 2008 ke atas..tp tak pasti M'sia punya ada ke tak.

lisa & kak Zai..
samalah kita ...hehehe

Ina..
boleh jer..thanx.