SENANG CARI

27 May 2010

staf gomen yang tak OK

salam..
hari ni kan khamis 27/5...esok jumaat public holiday utk Kedah.
nasib baik teringat cukai tanah tak bayar lg..masuk bulan 6 kena denda plk.mmg tak banyak tp psikologinya saya mmg tak suka kena denda.

so lunch break td pergi bayar kt pejabat tanah.nasib baik tak ramai.
ada 2 org ja depan saya.
ingat lg dlm 3 thn lepas g bayar bulan 5...org punya la ramai.berjam2 jg la kena tunggu.agaknya sekarang dah boleh bayar online sb tu org tak ramai..
ke ramai org takmo bayar???ishh..
tapi kerani dia tak bestla..veteran tp muka sombong habis..

lepas bayar cukai tanah bawa my staf p JPJ bayar lesen moto/kereta..saya tunggu ja dlm kereta dgn nabila & nurul..
tak rajin nak jalan..panasss.
staf saya cakap kerani kat JPJ tu pun teruk..
pompuan tp cakap kasar & tengking2 customer..
sib baik bukan depa yg kena tengking.dua2 tu cakap lepas.
mau kacau bilau pejabat JPJ tu kalau depa yg kena tengking.
agaknya pompuan tu baru lepas kena marah dgn laki dia kot..
takmo kerja balik ja...ambik EL.takyah dok marah2 org.

tengok macam nabila ni..dah boring tunggu..
layan jelah telipon tu..takde nak marah2..

3 comments:

Wansteddy Tales said...

alamak... segannya saya dgr khabar ni. itulah ieda. kdg2 kerana sesetgh sikap mcm ni bwk nama buruk utk seluruh kakitgn kerajaan lain. sy pn wlupn staf gomen kdg2 terima layanan xbest jugak. koman2 merasa jugaklah sekali sekala. kecuali klu kita dtg dgn tag nama kita tertera jawatan kita. insya'allah layanan ada 'sikit' baik. atau ada2 je la hehe... tp pape pn sy pk positif. org itu org. myb mood tgh xberapa nak best ketika itu. hurm ^^'

Noina said...

huhu..ina sokong kak walaupun ina sendiri kakitangan kerajaan.huhu

tapi tak semua..yang keje2 kat kaunter nih kena banyak belajar cara ngan berkomunikasi. Huh..betul ckp akak atas tu, klu kita dtg dengan bergaya, berjawatan..mesti layan elok..huhu..teruk la dorang nih!

ieda said...

wan & ina..
mmg ramai yg elok tp sebab sorg dua yg angin ni ler yg merosakkan nama jabatan..saya pun kalau nmpk layanan lain macam kat customer lain saya akan introduce diri saya mcm ni.
'assalamualaikum..saya Dr ...'
...boleh nampak beza layanan tu..pelik kan?