22 February 2018

KEMALANGAN AWAL PAGI

salam sejahtera....

awal pagi tadi terserempak dengan kemalangan jalanraya. tak jauh dari rumah.

macam biasa, akan keluar hantar nabila ke sekolah dengan abahnya sekitar jam 7.15 ke 7.30 pagi.
antara jam 7 ke 7.15 pagi adalah waktu paling sibuk di persimpangan keluar dari taman perumahan kami. simpang tiga yang tiada lampu isyarat ataupun bulatan. bersandarkan keprihatinan pemandu untuk saling bertolak ansur. kadang kala berlaku juga kemalangan kecil terutamanya melibatkan motosikal.

pagi tadi lokasi kemalangan bukanlah di simpang tersebut, tetapi lebih kurang 200 meter dari situ.
antara sebuah kereta dan motosikal. khabarnya kereta yg dipandu seorang guru sekolah menengah terlanggar penunggang motosikal yang membawa 2 orang anaknya untuk ke sekolah. salah seorang mangsa adalah murid sekolah yang sama dengan guru berkenaan. agak teruk juga keadaan ke dua-dua kenderaan. namun keadaan mangsa tidak dapat dipastikan cuma ternampak salah seorang anaknya terbaring di tepi jalan. ketiga-tiga mangsa telah dibawa ke hospital.
moga tiada kecederaan serius yang menimpa mereka.


tidak boleh hendak terus menyalahkan mana-mana pihak.pada kawasan jalanraya yang sedikit membelok dan bergarisan dua (tidak boleh memotong), mungkin masing-masing agak laju.wallahualam. tidak ada sesiapa yang mahukan kemalangan berlaku. moga Allah melindungi kita daripada sebarang bencana dunia dan akhirat.


selamat bekerja.







No comments: