SENANG CARI

23 June 2013

JEREBU

salam....


cuaca berjerebu nampaknya semakin bergerak dari selatan ke bahagian utara Semenanjung...
esok sekolah di Selangor & Kuala Lumpur pula diarahkan tutup selepas sekolah2 di Johor (ada yg boleh dibuka semula esok)......dah sekolah tutup tu eloklah berdiam diri dalam rumah saja.elakkan dari menyedut udara tercemar terutamanya kepada yg mengidap masalah paru-paru.

kat area sini pun dah makin berjerebu.matahari nampak suram tapi bahang sangat terasa.....kurang tiupan angin.masa ni lah rasa macam nak balik lepak kat kampung...dikelilingi pokok.tambah2 plk buah2 kayu sedang masak.tapi kerjaaaaaa.......anak2 plk sekolah.macam mana nak balik kampung.....

mujur sekarang bukan musim menuai padi...kalau musim menuai asap akan bertambah sebab pesawah perlu bakar jerami untuk memulihkan keadaan tanah & mematikan serangga perosak.......Allah maha berkuasa...aturanNya sangat hebat.



*****ada sampah2 sisa pokok bunga yg dah kering kat tepi rumah...rasa macam nak bakar ja tapi macam bersalah la plk....hihiii*****


*****SELAMAT MENYAMBUT NISFU SYAABAN.....MOGA KITA MENJADI HAMBANYA YANG LEBIH BAIK*****

No comments: