SENANG CARI

28 May 2013

GAJI 8 JAM

salam...

terdengar secara ringkas berita radio pagi tadi...
undang2 baru mungkin dibuat untuk orang gaji @ pembantu rumah di Malaysia (atas permintaan Indonesia kalau tak silap dengarlah)....

**semua orang gaji dikehendaki tinggal di kediaman/rumah berasingan dengan majikan.
**tempat kediaman mereka akan disediakan oleh agensi.
**mereka hanya datang bekerja di rumah majikan selama 8 jam sehari.

macam kerja office plk kan...
bila akan dilaksanakan?
belum tahu lagi sebab semua masih dalam perbincangan.

PRO & KONS??



3 comments:

Dr Singa said...

amboi..
melampau!!

ieda said...

DRS..
boleh buat 2 rumah dlm sehari..

Cikgu Hairul said...

Ada juga baiknya macam tu. Bayar sejam RM1.50 ok jugak. Jimat sikit kos upah. Makan, minum, pakai dan tempat tinggal tak payah kita fikirkan. Kalau nak sejam RM10, tak dapat la.. Orang ada degree pun gaji sejam RM8 je. Lepas tu majikan tetapkan masuk kerja pagi 2 jam, tengahari 2 jam, petang 2 jam, dan malam pulak 2 jam.. baru ada akal..