SENANG CARI

12 May 2013

ASSALAMUALAIKUM...

CAK!!!!!


menjejaki usia 7 tahun nabila dah banyak berdikari terutama sekali kalau hanya berdua dgn abahnya....ada umie dia jadi terlebih manja sikit sampai abang & kakak meluat tengok...hihi.

tengah hari tadi masa umie nak masak utk lunch dia nak makan roti canai yg dibeli masa sarapan..roti kosong.masih berbungkus.dengan sendiri nabila ke rak ambil pinggan & buka beg plastik.umie tolong keluarkan sebab takut jatuh ke lantai nanti tak boleh makan plk...kesian dia.dah siap dalam pinggan,minta air masak (boleh ambil sendiri tapi dah umie ada kat sebelah dia order ja),terus makan sendiri kat meja makan.biasanya nak makan depan tv tapi hari ni tak mau...
makan roti cicah gula ja.hampir nak habis roti tu dia bangun sendiri ambil sudu sebab nak meratah gula....umie biar ja asalkan tak kacau nk masak.

dah selesai makan ambil sendiri tual lap meja...sapu makanan yg tumpah masuk ke dalam pinggan & hantar pinggan ke sinki.ambil penyapu & sapu pula sisa2 yg jatuh ke lantai.kadang2 dia akan basuh sendiri pinggan atau piring yg digunakannya.siap bersabun,bilas...sama macam kita buat.
taklah perfect tapi daya usahanya membanggakan.
siap makan minta plk susu & terus landing depan tv.hari ini umie masak tanpa gangguan.

moga besar nanti menjadi anak yang ringan tulang....insyaAllah.

1 comment:

Zach's Momma said...

Rajinnya nabilaa :)