SENANG CARI

17 April 2013

MERENTASI HUJAN

salam...

pi...tak pi....pi....tak pi....pi....tak pi....

terjaga lebih kurang jam 5.50am....hujan maha lebat...siap guruh kilat lagi..
sekolah? tak sekolah?
hehehe....sedap ni kalau bercuti..
tapi bangunkan juga bebudak ni...
"dik...siap ja...tunggu cerah sikit...seriat kot"
(saya bangunkan dia guna talipon ja....hiiii....malas nak ketuk pintu).

mandi...solat....
depa melangut depan pintu tunggu hujan seriat @ reda.
dekat pukul 7 baru hujan seriat sikit...tapi hari masih gelap.biasanya pukul 7 terang benderang.
"pi sekolah?"
"pi la...hari ni ada KH...kalau takdak KH tak pa la.."...jawab si nurul...tak tau la pasai pa kalau ada KH kena pi...cikgu garang kot.
abang dia takyah tanya....follow ja.

mujur jalan tak berapa sibuk...cuma jem sekejap kat depan sekolah rendah sebab kenderaan keluar masuk...sampai sekolah dekat2 7.30am...ok la tu.
hujan pun renyai2 ja...tapi langit masih gelap.
otw balik....renyai2 dah

banjir kilat kat padang bola depan rumah


***umie hantar sebab abahnya nenong2....baik demam tapi kepala tak ok lagi.

3 comments:

Fatonah Rahim said...

Sini (Changlun/Padang Besar) pon lebat dari pagi..huhu

Dah tengahari tapi rasa mcm pagiiii je lagi..hihi

aLyNnZ said...

Lebat sungguh tu..banjir..kt seremban dan kl pg tadi cerah cuaca baik cuma kul 1.30 td hujan lebat sekejapnyer..

ieda said...

fatonah...
hujan satu kedah kot..

alynnz..
banjir sat ja pun..hehehe