SENANG CARI

25 March 2012

THE ACTRESS

salam hujung minggu...
permulaan minggu buat saya.

kisah sabtu...24.3.2012.
hari cuti saya.takla cuti sgt pun.saya tinggal berdua dgn budak bambam sebab kakaknya sekolah (ko kurikulum).abahnya ke seberang bawa kawan jalan2.
macam biasalah bila hari cuti.saya expect budak kecik ni bangun lewat sebab malamnya tidur pun lewat.rupanya baru 8 lebih sikit dah terpacak kat pintu....masa tu saya kat laman depan tengok2 pokok...(dalam rumah selerak tak pa...hehe).malas nak masuk rumah, saya ajak ja dia main2 kat luar...selesai berkisah di laman (tak boleh lama sebab panas membahang) masuk rumah mandi & bersiap utk keluar ambil kakaknya kat sekolah.masa tgh bersiap2 dalam bilik tu budak kecik ni mulalah menggagau...semua benda nak disentuhnya.lagi dilarang lagilah dia nak buat.last2 buat sampah....makanya...tunggu lagi.kena marah la jawabnya.

budak ni sekarang kalau kena marah pandai merajuk.duduk jelepuk..tutup muka..nangis pelan2.syok tengok bila dia buat macam tu.
umie dia biasalah..bila dengar sedu sedan tu mesti cakap..
"hah..teriak..teriak...lain kali umie larang tu ikut ja lah...ni suka sgt bg umie marah....diam..jangan teriak..".....suara mesti garangla kan..
tetiba dia buat sesuatu yng tak pernah dia buat selama ni..
dia duduk elok2...angkat tangan (tadah tangan) & terus berdoa....hahahahaha!!!!
tak taulah apa yang dia kata sebab umie tak faham..tapi ada sebut perkataan umie dalam doa tu...siap diaminkan lagi...
saya tanya....."baby doa apa baby?..."
dia buat derrrrkkkk ja...
alahai budak kecik...moga doa tu yg elok2 saja hendaknya...hehehe..

semua ni penangan cerita Indonesia..
Jumaat petang ada cerita Indonesia kisah penjual nasi goreng...bila sedih suami isteri tu terus tadah tangan minta doa dengan Allah...
dia pun ikut macam tu jugak...
nabila ooo nabila...best actress sungguh la kamu.


No comments: