SENANG CARI

08 March 2011

PANDAI-PANDAI CUTI

salam..
budak kecik ni kan dah banyak hari tak pi sekolah.start rabu minggu lepas.malamnya tidur lewat so umie tak sampai hati nak kejut.khamis,jumaat & sabtu mmg cuti.ahad otw balik dari kampung dia tidur dalam kereta...so umie terus hantar kat rumah pengasuh.isnin bangun awal patu pi landing kat katil umie.sementara umie mandi dia boleh sambung lena lagi...hmmm...umie pun malas dah nak kejut.nak g bank lagi.
pagi ni bukan main liat lg nak bangun walaupun malam tadi tidur awal.mentang2 sekarang sejuk sb petang & malam hujan.
kaka kejut tak jalan.
abah kejut baru bangun tapi jadi macam ni...

sambung tidur kat lantai...ish...ish..
tapi last2 dapat jugakla bangun.

sampai kat sekolah cikgu kata hari ni takdak kelas...adehhhh!!!!....utk physiotherapy ja.
budak kecik dah susah payah bangun..kesian plk.
bodek2 cikgu...dapatla jugak tinggalkan budak kecik kat sekolah.dah esok ada bengkel utk budak besar...pastu cuti lagi.minggu depan pun budak kecik cuti lagi sb keluarga dia cuti...so,alang2 dah sampai biarlah budak kecik lepak kat sekolah dulu.

oleh sebab dah lama ponteng,hari ni budak kecik balik sekolah dekat pk 1 tgh hari.umienya kalut tak sempat nak keluar g ambik.abah takkan mau pi sorang2...mesti nak pi dgn umie...malu kat cikgu budak kecik kot.

6 comments:

Yana@Noni said...

sian nabila...dh bangun pg2...xde kelas pula yer...pastu lmbt pulak balik yer...sabar k...umie bizi sikit..hihihi

h4ni3 said...

abah dia takut kena ngurat dgn cikgu nabilah kut
hehehe

ann @ hatiberbunga said...

olololo... ciannya dia..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Dr.Ieda, lelaki selalu cam tu , mesti nak pergi berdua ngan kita.cam suami makcik, suruh ambil borang sekolah,tak nak, nak pergi sekali ngan kita. tak paham dorang lebih malu dari kaum hawa.

kayteeze said...

Kesiankan kalau nak kejutkan anak pagi-pagi. Kak tie ni pun kekadang tak sampai hati, walaupun budak tu dah besar panjang.

ieda said...

yana..
mujur gak cikgu dia semua sporting..boleh juga pi sekolah.

h4ni3..
hahaha....takut abah yg ngorat cikgu.

ann..
huhuhhu...

cik ina..
tapi kalau mmg urusan dia boleh plk buat sorang2..jumpa sapa pun takpa..pelik sungguh.

kak tie..
anak2 yg besar saya tak kisah sgt nak kejut..si ketot ni sorg ja..simpati lebih..hehe.