15 February 2011

MC OH MC!!!!!

salam.
hari ni cuti umum tapi saya tak cuti.biasalah private...cuti kita ubah2 pi ke tarikh lain.sendiri punya kan....sesuka hatilah kita ganti2.semestinya banyak pi kat cuti raya nanti.
cerita pasal cuti ni...ada sesapa yg tak cuti tapi malas pi kerja?pastu pi ambik MC????hah!!!mesti ada tu..
janganla buat macam tu.kalau malas cakap ja kat bos...
"malas la bos"....berani dak?

dulu-dululah......saya pernah bg MC kat sorg budak kilang ni..dia mmg suka ngelat kerja.klinik tempat saya kerja tu panel kilang tempat budak ni kerja.mmg hari tu saya tak mau bg MC sb dia bukan sakit .tapi lama sgt dia dok ngok ngek dalam bilik saya sampai saya naik meluat.last2 bagi jugak tapi dalam hati mmg ada ayat2 sakit hatilah.
suratan atau kebetulan...esoknya saya dapat berita dia koma....lepas jumpa saya tu dia bawa motor pi meronda ke tempat lain.pastu accident.cedera kat kepala.
lepas dapat berita tu terus ja keluar ayat ni.."hah...tu lah...org suruh pi kerja nak MC...pi berjalan merata....kan dah kena".....ayat ni bg kat staf saya je lah pun.
dia selamat tapi tak berapa nak sihat sekarang ni.

moralnya...kalau tengah sihat janganlah buat2 sakit...Allah bagi sakit betul2 kot tak terdaya nak terima.

saya pernah ambik MC dak sepanjang kerja?
tak pernah.bukan sb kerja hospital / klinik.tapi sebab cuti banyak dan kerja pun banyak.sakit sikit2 gagahkan juga pi kerja.kalau mmg dah tak leh nak pi (dulu2 saya migraine...very2 bad punya) call member then call boss bgtau takleh pi kerja.esoknya isi borang cuti.untungnya kerja kat hospital ni walaupun kita bercuti banyak hari kita takkan mengadap kerja yg bertimbun bila masuk kerja sb semua kerja dah di settlekan oleh member lain...bila member cuti kita pulakla yg buat kerja dia...team work sangat penting.kalau tak dak team work memang boleh tension masa kerja...sebab tu ada doktor yang tetiba naik angin kot?

nak tau sebab apa doktor hangin dalam wad?
next entry ok..

NAK TIKET FREE CERITA BEASTLY??

2 comments:

Unknown said...

salam..

ayu penah jgk beli MC nie.. bila rasa malas sgt nak pi keja.. ya allah xtaulah nak kata aritu malas sgt2.. tp byk kali jgk amik MC coz malas nak pi keja.. heheheee.. agaknya dah bertahun2 keja.. jadi tepu..

But now.. sejak dah berhenti keja.. puas ati.. xyah nak MC2.. hang nak keja ke xmoh keja ke.. ikut suka lah.. hehehehe

Unknown said...

jrg amik mc.. boleh dikira spjg 10 tahun bekerja