SENANG CARI

17 January 2011

CAMPING TELUK BAHANG Pt 1

salam..
jom tengok cerita camping kami...
tarikh :    15 - 16/1/2011 (pantang cuti..mesti nak beraktiviti)
peserta : NARC & friends
jumlah:    13 keluarga
tempat:   pantai Teluk Bahang,Pulau Pinang
penginapan: 'banglo'
bayaran: RM60 satu family (makan & penginapan)

bertolak dari rumah hampir pk 1 tghari sb g makan kenduri dulu.kemudian berhenti kt tol Sg Dua utk solat & berkumpul.
bertolak pk dua lebih (agak2 ja sb tak tgk jam).
sampai kat pantai lambat sikit sb jalan sibuk sb ada persiapan utk Thaipusam.lgpun berhenti2 utk tunggu kengkawan yg tertinggal.tapi takpa..masa sampai matahari masih terik lagi.
jom layan gambar sambil bercerita..

budak yg excited nak berjalan.
first time tak lena sepanjang perjalanan.
persediaan utk Thaipusam
kat sebelah kiri jalan ni penuh dgn banglo2 yg cantik sangat.
dah sampai.
tu... budak kecik tgh susah hati sb kaki kena pasir.
inilah banglo penginapan kami....
macam mangsa banjir..hahaha
tapi enjoylah..semua sekepala...tak kisah punya.
pakat2 pasang khemah.
tolong pasangkan kengkawan punya juga.
khemah 'pengakap'
patutlah depa ni hilang...rupanya dok makan angin kat gerai ni
dah redup barulah bawa nabila ke pantai
tak takut langsung dgn air...
kita yg seram.
tapi bila air masuk mulut..masuk mata..mulalah marah2...siap nangis2...adehh....
sampai termuntah sb tertelan air masin.
tu pun nak ajak pi ke tengah lagi..
main pasir pulak
yg besaq2 ni lagilah..tak ingat dunia.
boboy yg dah makin cerdik..
volunteer nak tanam dlm pasir
dia pun nak jugak..
tapi bila lekat pasir kat tgn dah bising suruh bersihkan..ish...apalah toyot ni..
nampak kaki bambam tu?
org letak pasir kat badan,dia tabur kat muka.
sian aliyaa...sib baik tak masuk mata.
sibuk nak pelampung jg..tak padan dgn kecik.angan2 besaq.
menjala air..hehehe
kami...
tgk budak debab tu..dah takmo jalan...
lenguh tangan dgn pinggang umie dibuatnya.
sorang lg yg rajin menjala..
dapat jugak laa...
ni ha...
comey2 ja ikan dia..

sambung kisah makan2 on the next entry..
ada kisah tragis kat pantai tu...tunggu noooo....

4 comments:

makdara TERdiva said...

wah! bestnye bercamping ramai2..mesti mlm2 ade campfire kan???

SURIA AMANDA said...

bestnya camping mcm ni..lisa preggy leh pi camping ke kak?

ieda said...

MDT..
malam2 makan asap..hehe

lisa..
boleh ja asalkan selesa.

A.I said...

SYIOKNYA!!!! (^_^) bestnya kalau dpt camping2 gini..isk