SENANG CARI

30 July 2010

JANGAN SALAH TEMPAT

salam..
anda suka jogging??
saya suka juga tapi tak rajin nak buat...cemana tu???

pagi tadi masa balik dari bank ternampak sorang pakcik ni dok berjogging.baguslah untuk kesihatan kan.cuma yang tak bagusnya dia berjogging kat jalan raya.kan ke bahaya.kemalangan tu satu hal.tapi yang lebih penting pakcik ni sebenarnya telah menyedut terlalu banyak gas karbon monoksida.pagi2 orang sibuk nak ke tempat kerja.kereta,motor,lori semua kan banyak.bayangkan berapa banyak gas tu dah masuk dalam paru-paru pakcik ni.

makanya untuk sapa2 yang nak berjogging tu silalah ke taman permainan yang ada trek jogging tu & ada banyak pokok.kita nakkan oksigen dari pokok2 tu.
tak pun boleh ke tepi pantai..yang ni lebih kepada atlet untuk kuatkan otot kaki mereka.
jaga kesihatan dengan cara yang betul.

gambar tu pakcik google punya..

2 comments:

[-suziey-] said...

hmmm btl tu..kalu dh complete g je la tmaan joging..lbh segar..ke pakcik tu jogging ke tpt eje:D

ilarazali said...

pakcik tu sunyi kot joging kat taman. hehehe....

tu nasib baik dia tak pakai walkman dlm tinga....kalau tak lagi laa bahaya...huhuhu