16 May 2010

jahit kepala budak..

salam..
pagi tadi jahit kepala sorang budak..
umur 3 tahun +...namanya nabila..
(sama dgn nama si kecik saya).
main2 sofa kat nursery then terjatuh..most probably jatuh atas mainan sb lantai bercarpet.kalau jatuh atas carpet takkan terluka plk.
cikgunya yg bawa ke klinik bersama mak sedaranya...hmmm..hadiah hari guru yer cikgu..hihihi.

yang bestnya...patient comel ni langsung tak menangis.dia peluk jer cikgunya tu.saya biarkan dia atas riba cikgunya sb takmo bg dia takut.
saya cuci dia diam..saya inject ubat kebas pun dia diam jer...baik betul.sgt berani for 3 yrs old girl..senang saya buat kerja.jahit pun sekejap jer.
best dapat patient baik & berani macam ni.

biasanya kalau budak2 luka mesti meraung bila masuk klinik.nak buat apa2 kena pegang ramai2..kdg2 saya surrender suruh pegi hospital...iyelah,kalau dah kuat ronta & tendangannya tu manalah saya mampu nak handle.staf pun pompuan.drp datangkan mudarat lebih baik refer hospital.

so for this girl...tak taulah besar nak jadi apa..cikgunya cakap kt sekolah pun cerdik...moga menjadi insan berguna satu hari nanti..

takde gambar sb kamera dlm kereta..kunci kereta tak tau dok kat mana...ishhh...suamiku punya keja la nih...
Drag and drop me


5 comments:

~~::NuR ShoP::~~ said...

baiknya budak tu....tak mcm anak saya.ckp g klinik jer dah meraung!!!

Lelord said...

adehhhh cam sakit jek kak. bravo la kat adik tuh

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

baiknyer dia kak....
mesti keje akak jadi senang,kan?

ieda said...

syaza..
rajin2 bawa anak ke klinik..nanti dia oklah.

lelord..
akak pun tabik spring kat adik tu..hihi

fiza..
kalau macam tu dapat 10 org sehari pun takper.

Unknown said...

anak2 kakyong jarang sakit.. kalo anis & fikri, punya lah kena bergusti dgn doktor utk dpt check depa.. aliya ok lagi, jenis cool..