04 September 2009

lunch & ribut

Lunch break bulan puasa ni kejap jer...1 jam.nak break lama2 pun takde gunanya pun.bkn leh makan.so ari ni masa break balik rumah tgk budak2.hbby takde..ada keja kt luar. memula ingat nk g bank tp bank pun break jg...hmmm.kena tggu isnin ler.
since ada sorang budak kecik yg tak pose kenalah bg dia makan..mak ngah aka kakak aku bg moi utk dia tp mcm tak selera pulak dia mkn..memilih jg bdk nabila ni..dah takde benda lain nk bg aku kupas jer betik yg aku beli kemarin.
aku nak suapkan dia taknak..nak makan sendiri.
nilah jadinya kalau dia makan sendiri..
aku malas nk gaduh2 ngan dia..biar jelah.
let her enjoy her meal.
abis 4 potong tuuu...
nak mkn lg tp aku tak bg dah..jahat tak umi dia..hihihi..
banyak sgt takut sakit perut ooo..
lepas makan dapat susu plk...barulah muka jadi mcm ni. muka orang tak dapat makan... abg & kakak yg rajin melayan nabila
dok siap2 nk g keja tetiba ribut kuat plk.. tgh elok2 ada matahari boleh ribut??..
pastu barulah ujan turun.
ingatkan ribut biasa ja.
dah sampai tempat keja baru nampak gerai2 org niaga
pasar ramadhan dah tunggang langgang.
rupanya puting beliung.. siann org niaga..
takpelah..ujan pun rahmat Allah jg.
cuma harap2 ujan ni berenti la ptg ni.ada majlis bka puasa kt luar ni..
kalau ujan lecehla plk sb buat 'open air'

2 comments:

Ummi Alisya said...

comel nyer nabila makan. penat nak kemas tuh...tapi seronok tgk die berselera makan, kan kak..

ieda said...

hi ita..memang kuat makan budak ni..bagi jer apa pun semua telan..perut pun dah bulat.