05 September 2018

JALAN-JALAN KENDURI (part 2)

salam sejahtera....

18.8.18....tarikh kenduri..

tak la pula kami terus ke rumah kenduri....
pagi-pagi berduaan dengan encik suami berjalan kat tepi pantai tunggu matahari muncul. hobi saya yang lamaaaa dah tak diulang. kebelakangan ni encik suami plk menunjukkan minat yang sama. senanglah nak bersantai di pagi hari, ada kawan. tapi nama ja jalan bersama....masing-masing buat hal sendiri. fokus mencari view menarik. seronok sebenarnya lepak tepi pantai sambil dengar bunyi ombak....pagi-pagi sunyi tak ramai orang. terasa lebih mendamaikan. 




selesai layan mata & minda di situ kami masuk semula ke bilik, bersiap untuk check out dan bergerak ke rumah kenduri. tapi sebelum tu singgah di gerai tepi pantai Batu Buruk untuk sarapan dulu. dengan perut yang masih tak berapa nak selesa tapi lebih baik dari hari sebelumnya, layan jugalah sikit makanan sambil beringat sebab nanti nak isi lagi di rumah kenduri.


kemudiannnya, kami bergerak ke lokasi sebenar....Kampung Padang Machang, Manir Terengganu. pertama kali ke rumah ini sebab sebelumnya mereka tinggal di Kelantan. alhamdulillah, tiba di lokasi tampa sebarang masalah. tetamu juga tidak terlalu ramai maka agak selesa walau panas tengahari agak terik. dapatlah makan, beramah mesra & lepak dengan tenang. Nabila pun bebas bergerak terutama sekali masa pengantin sampai...dia punya sibuk mengalahkan photographer berbayar.

PASANGAN PENGANTIN
BERSAMA KELUARGA PENGANTIN PEREMPUAN


selesai kenduri kami bergerak ke Primula Beach Resort untuk check in di situ pula. berpindah hotel sebab mencari yang ada kolam untuk nabila. dah gian sangat nak mandi kolam.




petang itu juga dia turun kolam....mandi sendiri dengan kanak-kanak lain. umie tengok ja sebab nak jumpa kawan (junior sekolah menengah) untuk sampaikan barang yang dikirim. abahnya dengan si kakak keluar cari kedai tayar sebab tayar depan dah kehilangan angin.
pening jugakla umienya. sembang dengan kawan pun tak puas sebab mata kena asyik tengok nabila ni...dalam dok perhatikan pun, terlepas juga dia ke kolam dewasa. alhamdulillah cepat nampak, dia belum sampai ke kawasan yang dalam lagi.


SERONOK NAMPAK HELIKOPTER

slide kat belakang tu....sampai ja kat kolam beria2 dia nak naik.
 larang pun tak jadi apa.
sekali meluncur ke air, terus tenggelam....
baru dia tau slide tu tinggi & air tu pun agak dalam.
tak naik dah lepas tu...

satu perkara tentang kolam di hotel ni ialah kolam dewasa dan kanak-kanak bersambung.....hanya diletakkan tali berpelampung sebagai pembahagi. agak bahaya sebab kanak-kanak boleh terlepas ke bahagian dewasa dengan mudah. saya dah nampak perkara ni dari awal semasa melihat gambar hotel dalam laman web. memang agak risau dan sentiasa berwaspada.


selesai mandi kolam abahnya bawa ke tepi pantai pula sementara saya menghantar kawan ke kereta. rupa-rupanya ada aktiviti mereka kat pantai tu. 
malamnya baru ditunjukkan kepada saya.....nabila kena buli dengan abahnya. kena lari kat pantai sebab abah nak shoot gambar....hihi....kesian plk tengok.


MUKA PENAT TAPI TERPAKSA SENYUM

malam tu nabila memang habis tenaga....ajak keluar meronda pun tak mau dah. nak lepak bilik ja katanya. tapi bawa keluar juga sebab nak makan. muncung ja dia....keletihan. lepas makan pergi pula rumah saudara...lagilah dia stress..



pagi Ahad 19.8.18...
hari bergerak balik. plannya nak bagi nabila main kolam seround lagi tapi dia dah tak daya nak buka mata.....letih sangat kot. maka biarkan saja dia melayan tidur sampai puas. kami dating berdua di cafe hotel. sarapannya ok la...tak banyak pilihan tapi dari segi rasa, bolehla. not bad.


FACING THE POOL
"DATING..."

lepas check out, rancangan asalnya nak ke Pasir Putih (suami nak berjumpa kawannya) dan kemudian lunch di Kota Bharu (anak dara nak makan ayam percik Yati) sebelum bergerak balik. namun kita hanya merancang. lain pula jadinya. Encik suami ada urusan lain pula dengan kawannya di Kuala Terengganu....maka tersasarlah timing. selepas makan nasi ayam Hainan dan suami settlekan urusan dia semua, sekitar pukul 3 ptg baru nak bergerak keluar dari KT. batallah agenda menyinggah di Kelantan. kami terus saja bergerak balik ke Kedah. dalam perjalanan bertemu dengan kawan yang baru balik dari Pulau Redang. jadi kami bergerak bersama dari Jeli menuju Sungai Petani. dalam letih dan mengantuk disertai hujan di beberapa tempat, akhirnya selamat tiba di ruamh menjelang 12 malam.  syukur alhamdulillah...perjalanan yang dilindungi oleh Allah swt.


BAIKLA KONONNYA....


Isnin & Selasa saya kerja...Rabu hari raya korban..
minggu yang sangat meletihkan..


seronok bercuti di Terengganu....insyaAllah nanti ada usia & kelapangan akan dijengah lagi. 






No comments: