SENANG CARI

28 May 2012

LATIHAN PENGERINGAN

salam...


rasanya macam dah lama nak train nabila tak pakai pampers...tapi tak buat betul2 lagi pun.sejak awal bulan ni rasanya,cikgu nabila pesan nabila tak boleh pakai pampers masa pi sekolah.tapi dalam beg adala bekalnya.
masa hantar memang tak pakai tapi masa balik...kembung ja seluar dia..hhihi..
cikgu cakap dalam pukul 10 pg gitu dia basahkan lantai (sejam lepas masuk kelas).banyak kali juga macam tu.

sampailah semalam (@ kemarin/ahad)..
saya ambil dia kat sekolah.tengok punggung tak bambam pun.pakai baju sama dengan yg masa hantar (biasanya kalau dia basah cikgu tukar seluar baju semua sekali).
"nabila kencing kat toilet ka?"...umie dia excited.
"dak...dia tak mau kencing"....kata cikgu dia.
(hilang sat excited umie dia)..
"dari pagi sampai la (pukul 1 tgh hari) tak kencing lagi?..boleh plk"...umie macam pelik.
"dah tanya banyak kali..dia kata tak mau"...kata cikgu lagi.
"jangan kencing dalam kereta dah satgi..."...umie dah risau.

balik sampai rumah (singgah kedai sat) dia relax ja.saya masukkan kain dalam mesin basuh..dia kalut nak masuk bilik mandi.sempat buka2 semua...kencing kat toilet...mandi sendiri...siap sabun semua...pandai la dia...anak sapa tak tau nie???...
tapi lepas tu bagi pampers balik la...kat rumah tak daya nak mengelap kalau dia melepas merata...

hari ni pun sama...balik sekolah masih kering.
abah mandikan kat ofis....balik rumah tanpa pampers..
makan minum...makan minum...
last2...
"mie....cin..."...sambil pegang2 kat situ..
hmmm...berderai kat tepi meja makan...
mandi la seround lagi...

tak pa la baby....slow & steady...ni pun dah cukup bagus buat masa ni...
jimat separuh budget pampers tu....boleh tolak ke susu sebab susunya makin laju.

kanak-kanak riang sokmo...

2 comments:

Fadhilah Maarif said...

tak pe kak..lama-lama ok lah tu...

nurKN @ Nur said...

It's ok..anak Nur pun mula2 nak belajar xpakai diapers pun cmtu..give it a try within a month. insyaAllah..