11 December 2017

ANAK SEKOLAH

salam sejahtera...
mencapai pertengahan Disember.
cuti sekolah ada 2 minggu lebih sikit ja lagi....my anakanda is soooo happily enjoying her schoolbreak with her abah.....morning ride.....eat here & there....night 'ronda'....heaven....
nak start sekolah nanti jenuh laaaa....
tapi rasanya dia dah mula teringat sekolah...tiap2 hari dok sebut nama kawan2.

dah mula shopping barang sekolah anak?
mesti sibuk kan?...sale tak banyak tahun ni maka berhati-hatilah berbelanja. terpulanglah dengan poket masing-masing tapi yg pasti kalau anak baru nak masuk tahun satu & tingkatan satu memang besar juga belanjanya....serba baru.

Nabila?....beli sepasang baju kurung, tudung, stokin dan kasut ja dulu. baju kurung terpaksa beli baru sebab dah out of size. kasut pun dah lekang pelekatnya. tapi kasut tak cari lagi. weekend ni pula. yang dah dibeli semua tu tak sampai rm100 pun...beli kat kedai biasa ja....asalkan kain elok dan selesa di pakai.
malam tadi bawa baju ke rumah mak toknya untuk alter...macam selalu, kena pendekkan tangan baju dan labuh kain.
beg sekolah ok lagi cuma kena basuh....lasam dah rupa beg.


bagi yang kurang berkemampuan...moga Allah datangkan rezeki untuk mereka demi memenuhi keperluan persekolahan anak-anak. 
teringat zaman saya sekolah dulu. permulaan tahun saja beli yang baru sebab berubah saiz. pakai sekadar yang ada. yang penting boleh ke sekolah dan boleh makan secukupnya satu keluarga.


bagi anda yang ada lebihan....pandang2lah anak2 yang memerlukan. sedikit sumbangan kita mampu mengukir senyum bermakna di wajah mereka.



No comments: